Wszystko zawarte w słowach...

Temat: Jaki kupić kompresor z Allegro do 3000 pln
Witam. Szukam przyzwoitego kompresora do małego warsztatu samochodowego na jedno stanowisko. Sprężarka musiałaby "uciągnąć" klucz pneumatyczny o zużyciu powietrza ok 350 l na minute i sporadycznie podnośnik hydrauliczno-pneumatyczny.
I tu powstaje pytanie czy kompresory włoskie są na tyle trwałe,czy lepiej kupić używkę niemiecką. interesuje mnie kompresor GG 610 na butli 270l ale nigdzie w sieci nie można znaleźć opinii na ich temat.

Pkt 10.11 regulaminu [retrofood]
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1575005.html



Temat: Witam, pytanie odnośnie cofania licznikó samochodowych.
Razem z bratem prowadzimy warsztat samochodowy, dorobiliśmy się już podnośnika samochodowego, kompresora 100L, prasy do 20t, ściągacz stacjonarny do sprężyn mcperson, migomatu spawarki, i kilka podstawowych narzędzi pneumatycznych i ręcznych.

Lecz teraz naszym najnowszym dobytkiem stał się cdif/2 z multiplekserem i oscyloskopem.

W związku z tym mamy pytanie, czy jest możliwość cofania liczników samochodowych przy pomocy cdif???

ps. proszę o wyrozumiałość ze względu na to że przygodę z diagnostyką dopiero co zaczynamy.
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=7283


Temat: Witam, pytanie odnośnie cofania licznikó samochodowych.

Razem z bratem prowadzimy warsztat samochodowy, dorobiliśmy się już podnośnika samochodowego, kompresora 100L, prasy do 20t, ściągacz stacjonarny do sprężyn mcperson, migomatu spawarki, i kilka podstawowych narzędzi pneumatycznych i ręcznych.

Lecz teraz naszym najnowszym dobytkiem stał się cdif/2 z multiplekserem i oscyloskopem.

W związku z tym mamy pytanie, czy jest możliwość cofania liczników samochodowych przy pomocy cdif???


Teraz, razem z bratem musicie dorobić się wiedzy i kilku programatorów które są ciut mniej warte niż to co do tej pory osiągneliście i dalej idzie z górki...trochę softu z allegro i można walić tacho za 5 zeta jak simlock....
Od razu napiszę coby nie było , że jestem złośliwy , ja wysiadam z tego pociągu pomocy....
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=7283


Temat: Podnośniki
Każdy wie, że aby wymienić koło w samochodzie należy go podnieść.
Jaki mam więc wybrać podnośnik na mój serwis wulkanizacji?

Najpierw należało by się zastanowić czy na moim serwisie zajmę się tylko wulkanizacją czy będą wykonywanie inne usługi np. wymiana oleju.
Jest to ważna kwestia w doborze podnośnika ponieważ niektóre modele są przeznaczone tylko pod zakłady wulkanizacjyjne.
Niżej podajemy ogólny zarys podnośników, ich przeznaczeniu oraz ceny. (Więcej informacji na ten temat w dziale maszyny i urządzenia.)

Podnośników jest cała gama – ręczne typu ‟żaba” , podnośniki poduszkowe pneumatyczne, podnośniki płytowe pneumatyczne, podnośniki kolumnowe hydrauliczne lub śrubowe. (Więcej na ten temat w zakładce maszyny i urządzenia)
Tanim i szybkim sposobem na podniesienie samochodu ( 1-2 koła uniesione) jest podnośnik poduszkowy tzw. ‟poducha”. Koszt nowego podnośnika waha się od 700 zł do 1 000zł
Podnośnik płytowy umożliwia szybkie podniesienie całego pojazdu
Koszt nowego podnośnika od 3 500 – 9 000 zł.
Podnośnik kolumnowy podnosi pojazdy, tak aby swobodnie pod nie wchodzić czyli nie tylko służy do wymiany opon ale również do serwisu samochodowego.
Koszt nowego podnośnika od 6 000 – 30 000zł
Źródło: forumwulkanizacyjne.pl/viewtopic.php?t=19


Temat: [540l] "MOJE AKWARIUM"
" />
">że klapę można podnieść jednym paluszkiem :) jest tam zainstalowany taki podnośnik pneumatyczny, który sobie idealnie radzi z podnoszeniem i opuszczaniem.
Aaa... to co innego! (pewnie raki samochodowy - jak do klapy bagażnika?)
Źródło: mojeakwarium.pl/forum_new/viewtopic.php?t=921


Temat: Gdzie dostać homologacje?
" />rozne elementy samochodu badaja rozne organizacje - i tak:

WYKAZ PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA I CZĘŚCI ZWIĄZANYCH Z BEZPIECZEŃSTWEM UŻYTKOWANIA POJAZDÓW I OCHRONĄ ŚRODOWISKA




1
Tarcze kół jezdnych oraz śruby i nakrętki do ich mocowania
PIMOT

2
Okucia do środków transportu - zamki, zawiasy , spinacze
PIMOT

3
Reaktory katalityczne ("katalizatory spalin")
ITS

4
Zespoły i elementy silników spalinowych tłokowych: tłumiki wydechu (nie objęte homologacją), pompy paliwa i pompy wtryskowe, wtryskiwacze i rozpylacze, wtryskowe układy zasilania silników o zapłonie iskrowym, filtry, zbiorniki paliwa, przewody paliwowe elastyczne, uszczelnienia pierścieniowe gumowe i gumowo-metalowe
PIMOT

5
Mechanizmy kierownicze kompletne oraz poszczególne ich elementy (koło, kolumna, wałki, przekładnie dźwignie, ramiona, drążki, przeguby, sworznie,
ITS

6
Wały napędowe kompletne, krzyżaki przegubów i przeguby równobieżne wałów napędowych i półosi
PIMOT

7
Niezależne systemy grzewcze wykorzystujące paliwo i ich elementy
PIMOT

8
Mechanizmy wywrotu kompletne oraz przewody wysokiego ciśnienia (okute) i zawory (rozdzielacze)
ITS

9
Zespoły i elementy zawieszenia: amortyzatory, resory (drążki i pakiety skrętne, resory piórowe, sprężyny śrubowe, resory pneumatyczne), wahacze i ich przeguby, stabilizatory i ich przeguby, drążki reakcyjne, elementy gumowo-metalowe zawieszeń
PIMOT

10
Zespoły i elementy układów hamulcowych : pompy, zbiorniki - do 0,03 MPa x m3, przewody i złącza, zawory, korektory, urządzenia wspomagające, sprężarki, reduktory, odmrażacze, odolejacze, filtry, siłowniki, bębny, okładziny cierne, klocki i szczęki, rozpieraki, zespoły regulacji, tarcze, zaciski kompletne, cylindry, urządzenia przeciwblokujące, linki hamulcowe
PIMOT

11
Siodła, haki, zaczepy i inne elementy służące do ciągnięcia i holowania (nie objęte homologacją)
PIMOT

12
Zwierciadła do lusterek samochodowych
ITS

13
Elementy i akcesoria do pojazdów: urządzenia zabezpieczające dzieci w samochodach, zagłówki, podnośniki samochodowe stanowiące wyposażenie pojazdu, urządzenia do mocowania ładunku, bagażniki, transportowe pasy ściągające
PIMOT

14
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu pozostałe: tablice (wyróżniające pojazdy długie i ciężkie, wyróżniające pojazdy wolno poruszające się, rejestracyjne, do oznakowania pojazdów przewożących materiały niebezpieczne), lampy ostrzegawcze dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne, urządzenia uziemiające pojazdy do przewozu materiałów niebezpiecznych, urządzenia odblaskowe dla rowerów
ITS

15
Urządzenia świetlne i sygnalizacyjne: reflektory i lampy elektryczne do motocykli, motorowerów i rowerów, lampy świateł błyskowych ostrzegawczych, klosze do lamp sygnalizacyjnych i cofania, osłony reflektorowe
ITS

16
Sygnały dźwiękowe (nie objęte homologacją)
PIMOT

17
Osprzęt instalacyjny elektryczny i elektroniczny do pojazdów i silników samochodowych: złącza wielobiegunowe do przyczep, w tym gniazda i wtyczki, przerywacze świateł kierunku jazdy i awaryjnych, styczniki świateł hamowania i cofania, bezpieczniki i skrzynki bezpieczników, wyłączniki zapłonu z blokadą kierownicy, przełączniki zespolone mocowane na kolumnie kierownicy, odłącznik akumulatora, przewody zapłonowe, programatory pracy wycieraczek, pióra wycieraczek
ITS

18
Zapalniczki elektryczne oraz inne urządzenia zasilane z gniazda zapalniczki
PIMOT

19
Immobilizery i elektroniczne systemy alarmowe
PIMOT

20
Płyny eksploatacyjne: hamulcowe, do układów chłodzenia silników spalinowych, do spryskiwania szyb samochodowych
ITS

21
Kabiny ochronne, ramy ochronne i siedziska amortyzowane do ciągników rolniczych
IBMER

22
Akumulatory energii elektrycznej
CLAiO

23
Szyby z powłokami refleksyjnymi
ISiC


ITS - Instytut Transportu Samochodowego, ul. Jagiellońska 80, 03-301 Warszawa

PIMOT - Przemysłowy Instytut Motoryzacji, ul. Jagiellońska 55, 03-301 Warszawa

IBMER - Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa, ul. Rakowiecka 32A, 02-519 Warszawa

CLAiO - Centralne Laboratorium Akumulatorów i Ogniw, ul. Forteczna 12/14, 61-362 Poznań

ISiC - Instytut Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie, ul. Lipowa 3, 30-702 Kraków



a wystarczyło przeczytac kodeks ...
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=20375


Temat: Podnośniki na wulkanizację
Najpierw należało by się zastanowić czy na moim serwisie zajmę się tylko wulkanizacją czy będą wykonywanie inne usługi np. wymiana oleju, mechanika pojazdowa.
Jest to ważna kwestia w doborze podnośnika ponieważ niektóre modele są przeznaczone tylko pod zakłady specjalizujące się w jednej dziedzinie np. wulkanizacja.

Niżej podajemy ogólny zarys podnośników oraz ich przeznaczenie.

Podnośniki ręczne typu ‟żaba”

Najbardziej typowy i rozpowszechniony podnośnik. Najlepiej spisuje się na równej nawierzchni.
Wyposażony w cztery koła jezdne obracane we wszystkie kierunki z łatwością można nim sterować.
Podnośniki ręczne można podzielić na dwie grupy:
- podnośniki standardowe minimalna wysokość od 120mm
- podnośniki niskoprofilowe minimalna wysokość od 70mm

Jeśli już decydujemy się na ten rodzaj podnośnika najlepiej wybrać podnośnik niskoprofilowy. Takim podnośnikiem podniesiemy każdy samochód.
Zasadniczą ich wadą jest ramię za pomocą którego podnosimy – łatwo nim zarysować lub uszkodzić karoserię.

Podnośniki poduszkowe

Podnośniki pneumatyczne poduszkowe są coraz bardziej powszechne i wypierają podnośniki ręczne. Jest spory wybór podnośników poduszkowych od małych o średnicy poduszki 250mm i podnoszeniu max 2t po duże 400mm max 8t.
Wygodne, szybkie , cena zbliżona do podnośników ręcznych – wszystko to sprawia, że coraz częściej można je spotkać na serwisach wulkanizacyjnych.

Podnośnik płytowy

Podnośnik specjalistyczny przeznaczony typowo pod warsztaty wulkanizacyjne.
Szybko podnosi pojazd tak że z łatwością mamy dostęp do wszystkich czterech kół.
Szczególną uwagę podczas zakupu takiego podnośnika należy zwrócić na max. udźwig oraz na najazdy. Dużym udogodnieniem są długie najazdy powodujące zmniejszenie nachylenia względem podnośnika.

Podnośnik kolumnowy

Tego rodzaju podnośniki służą nie tylko do szybkiej wymiany opon ale również do serwisów samochodowych. Podnoszą pojazdy na odpowiednią wysokość tak aby swobodnie się pod nimi poruszać. Z takim podnośnikiem będziemy w stanie zrobić przegląd samochodu, wymieniać oleje, tłumiki itp.
Podnośniki kolumnowe dzielimy na:
- elektromechaniczne
W starszych modelach tych podnośników jest zasadnicza wada. Kolumny podnoszące są połączone łańcuchem napędowym lub poprzez wał umieszczany na ziemi pomiędzy kolumnami podnośnika. Napędy tego rodzaju przykryte są najazdami co znacznie utrudnia wjazd na podnośnik (szczególnie podczas mokrych opon)
W nowszych modelach w/w napędy zastąpiono dodatkowym silnikiem napędowym zasilanym elektrycznie. Zasilanie drugiego silnika w kolumnie biegnie nad podnośnikiem
- elektrohydrauliczne
Przewody hydrauliczne zasilający drugi silnik kolumny biegnie nad podnośnikiem. Ogromną zaletą tego rodzaju podnośnika jest oszczędność energii. Podnośnik wykorzystuje moc tylko do podnoszenia pojazdu w górę, opuszczanie następuje samoczynnie poprzez ciężar uniesionego pojazdu.
Źródło: forumwulkanizacyjne.pl/viewtopic.php?t=28