Wszystko zawarte w słowach...

Temat: dojazd do ul. Czajkowskiego
z a4 zjedź na 5 (w kierunku na poznań), bo na 8 są diabelne dziury, potem na
powstańców śląskich / hallera / wiśniowa (takie wielkie skrzyżowanie, gdzie 5
skręca w lewo - hallera) pojedź w PRAWO obwodnicą (wiśniowa) - wrócisz na 8,
ale już bez dziur i ominiesz korki i bruk na dalszej części ul. powstańców
śląskich. potem (koło pks-u) skręć w lewo z 8 w kierunku na pkp i przy galerii
dominikańskiej w prawo, potem estakadą w lewo, na górę. tam już cię poprowadzi
droga prosto aż do pl, kromera. i tu uwaga - dalej jest rozkopane! jeśli
jedziesz osobówką, to na placu w lewo i pod wiadukt (3m wysokości i 2,8
szerokości - autobus miejski się mieści, więc jeśli nie przekraczasz gabarytów,
to przejedziesz) i za szkołą w prawo do wierzy ciśnień, potem znów w prawo i
(główną - patrz na znaki pierewszeństwa przejzadu) dojedziesz do koszar i
baraków, to już ul. czajkowskiego.
jeśli masz większe auto, to na kromera też w prawo, ale pojedź objazdem,
wyjedziesz na czajkowskiego, ale z drugiego końca.
pozdr.
ps, sprawdź na planie miasta trasę, to nazwy ulic, jakimi jechać (najlepiej):
bielany wrocł. (zjazd z a4) - karkonoska - powst. śl. - wiśniowa - ślężna -
borowska (tylko kawałek przy pks / pkp) - kołłątaja - pl. dominikański -
oławska - estakada (pl. społeczny) - wyszyńskiego - most warszawski - pl.
kromera - i te 2 warianty dojazdu do czajkowskiego:
1 - kromera - boya-żeleńskiego - berenta - przybyszewskiego - czajkowskiego
lub:
2 - kromera - boya-żeleńskiego - długosza - czajkowskiego
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,538,31743595,31743595,dojazd_do_ul_Czajkowskiego.html



Temat: Junikowo bez wiaduktu
Oto co znalazlem na stronach dotyczacych inwestycji zaakceptowanych
przez Unię do realizacji w ramach programu przygotowań do Euro :

Projekty kluczowe 3 3. Przebudowa infrastruktury transportu
publicznego w związku z organizacją EURO 2012 w Poznaniu. Przebudowa
tramwajowej infrastruktury torowo-sieciowej w ciągu ulic:
Grunwaldzka, Przybyszewskiego, Dąbrowskiego, łączących centrum oraz
główny dworzec kolejowy ze Stadionem Miejskim. Projekt obejmować
będzie również przebudowę fragmentów tras dojazdowych oraz węzłów
komunikacyjnych istotnych dla właściwej obsługi obiektów związanych
z EURO 2012. W projekcie zawarto budowę zintegrowanej pętli
tramwajowo - autobusowej "Junikowo".

Projekty kluczowe 4 4. Przebudowa ul. Grunwaldzkiej do układu
dwujezdniowego na odc. od ul. Smoluchowskiego do wiaduktu nad torami
PKP. Projekt przewiduje przebudowę istniejącej ulicy Grunwaldzkiej
do układu dwujezdniowego na odc. od ul. Smoluchowskiego do ul.
Malwowej oraz jednojezdniowego na odc. od ul. Malwowej do wiaduktu
nad torami PKP. Poszerzenie pasów ruchu i dostosowanie drogi do
standardów UE w zakresie parametrów technicznych trasy - 115 kN/oś.
Projekt zakłada usprawnienie przepustowości ul. Grunwaldzkiej pod
względem transportu publicznego i samochodowego. Inwestycja wskazana
przez UEFA.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,67,86086215,86086215,Junikowo_bez_wiaduktu.html


Temat: czy wobec mnie jest TKP ? dziwny cennik
zadzwonilem pod numer:
Biuro Obsługi Abonenta w Poznaniu

PUT KOMA Spółka Akcyjna, Biuro Obsługi Abonenta w Poznaniu,
ul. Przybyszewskiego 56, tel. (061) 886-11-66

gdzie zostalem poinformowany ze to linia TKP, ICP, KOMY (jak milo).
dowiedzialem sie ze TKP to spolka telewizji kablowych (mam to tez na pismie)
czy to w jakis sposob zmienia sytuacje?

Bo szczerze mowiac mnie nie interesuje z kim sie wiaze KOMA, ale ja nie mam
ochoty placic innej firmie niz ta z ktora mam umowe.

bo jak tak dalej bedzie wygladac to zadzwoni do mnie aquanet i powie ze by miec
od nich wode to musze podpisac umowe z spolka co im serwisuje rury, pkp mi
powie ze mam z biletem mam oplacic oplate na rzecz energetyki itd

pozdrawiam

Slawek
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,553,42059932,42059932,czy_wobec_mnie_jest_TKP_dziwny_cennik.html


Temat: Parowoz


On Sun, 13 Dec 1998, Michal Przybyszewski wrote:
Czesc
Jezeli chodzi o parowozy to sie nie znam wiec chcialbym prosic o
wyjasnienie nastepujacych terminow:
plomieniowki, plomienice (czym sie roznia)


Rury, przez ktore spaliny ze stojaka (tam jest ruszt i palenisko)
przechodza przez walczak (okragla czesc kotla) do dymnicy i komina,
przy okazji ogrzewajac wode w walczaku.
Plomienice maja wyraznie wieksza srednice, bo mieszcza wpuszczone do
nich rury przegrzewacza pary.


skrzynia suwakowa (czy to cos, co reguluje doplyw pary do
tlokow),


Tak (dokladniej, wlotem i wylotem pary steruje suwak poruszajacy
sie w skrzyni)
przy parze przegrzanej (i wlocie wewn.) skrzynia ta to cylinder z oknami,
suwak laczy okno pary swierzej z oknem odpowiedniej strony cylindra, a
druga strone z oknami wylotu do dyszy (i komina).
Byly takze rozrzady zaworowe.


stawidlo (czy to cos, co steruje skrzynia suwakowa),


Tak (steruje suwakiem - odpowiednio do kierunku jazdy,
napelnienia, z odpowiednim wyprzedzeniem.
Opis dzialania jest dosc dlugi.


krzyzulec.


Element poruszajacy sie po odpowiedniej prowadnicy ,laczacy
trzon tloka z korbowodem.


Jak czesto parowoz trzeba tankowac?


Zalezy, wody wystarcza na kilkadziesiat (tendrzaki) do
kilkuset kilometrow, wegla zwykle na kilkakrotnie wiecej niz wody.

O ogolnych zasadach budowy parowozow, oprocz roznych podrecznikow
dla kolejarzy, byl np. artykul w "Mlodym Techniku" 2'86 (?)
cos jest w ksiazkach "Parowozy narmalnotorowe dla PKP i przemyslu"
"Stare parowozy".

pozdrawiam
Piotr Dudziak, Poznan


Źródło: topranking.pl/1567/parowoz.php


Temat: Pociągi do Poznania wciąż opóźnione
Pociągi do Poznania wciąż opóźnione

 mago 05-01-2004, ostatnia aktualizacja 05-01-2004 20:41

Prawdopodobnie dopiero w czwartek pociągi na trasie Szczecin - Poznań -
Szczecin będą jeździć bez opóźnień spowodowanych niedzielną katastrofą
kolejową pod Wronkami.

Ze Szczecina i z Poznania pociągi wyjeżdżają zgodnie z rozkładem jazdy.
Gorzej jest z ich przyjazdami na stacje pośrednie i docelowe - podróż trwa
średnio o 110 minut dłużej niż zwykle, bo składy jeżdżą objazdem przez Piłę.
Trasa wydłuża się o 90 km, na dodatek linia kolejowa między Krzyżem a Piłą
jest niezelektryfikowana i na tych stacjach pociągi zmieniają lokomotywy.
Stąd tak duże opóźnienia w podróży, która w normalnych warunkach trwa
niespełna trzy godziny.

Zmiana kursu jest konieczna, ponieważ na starej trasie wciąż trwa usuwanie
skutków wypadku - operacja oczyszczania i naprawy jej zniszczonego odcinka
przeciągnęła się.

- Już w niedzielę o północy resztki pociągu miały być usunięte z miejsca
katastrofy - przypomina Andrzej Chańko, dyrektor Zachodniopomorskiego
Zakładu Przewozów Regionalnych PKP. - Jednak nawet ciężki sprzęt ma bardzo
duże problemy z wyciąganiem zarytych w ziemię resztek składu. Pękają mocne
stalowe liny. To mówi wszystko o siłach, jakie działały w chwili wypadku.

W związku z utrudnieniami kolej ułożyła specjalny rozkład jazdy, w których
uwzględniono nową trasę i opóźnienia. Od poniedziałku w informacji PKP można
się dowiedzieć, o której godzinie pociąg dojedzie do stacji docelowej.

Wciąż nie wiadomo, jaka była przyczyna wykolejenia się wagonów składu
towarowego, które wpadły na sąsiedni tor, tuż pod nadjeżdżający ze Szczecina
pociąg pasażerski do Terespola. Nieoficjalnie mówi się, że wyniki pracy
specjalnej komisji potwierdzą wersję o pękniętej szynie.

W wypadku, do którego doszło po godz. 1 w nocy z soboty na niedzielę pod
Wronkami, rannych zostało 25 osób. W dalszym ciągu w szpitalach w
Czarnkowie, Szamotułach, Trzciance i Drezdenku przebywa 11 pasażerów. Ich
stan zdrowia poprawia się.

MAREK OSIECKI, maszynista pociągu relacji Szczecin - Terespol, to
najbardziej poszkodowany w niedzielnej katastrofie. Z poważnym urazem
kręgosłupa leży na oddziale intensywnej terapii poznańskiego szpitala przy
ul. Przybyszewskiego.

- Jego stan nadal jest bardzo poważny, ale stabilny - uspokaja prof. Leon
Drobnik ze szpitala.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że maszynista jest nieprzytomny i oddycha
za pomocą respiratora.


Źródło: topranking.pl/1568/pociagi,do,poznania,wciaz,opoznione.php


Temat: [pr] MPK - Trasy zostały zmienione
http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/742917.html

MPK - Trasy zostały zmienione

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu musiało oddać teren przy
ulicy Umultowskiej, na której dotychczas znajdowała się pętla autobusowa
"Osiedle Batorego".
W związku z tym autobusy linii numer 51, 85, 88 i 91, które w tym miejscu
kończyły trasę, będą jeździły na tymczasową pętlę na osiedlu Jana III
Sobieskiego (na parkingu).
Autobusy linii numer 51 pojadą teraz trasą Dworzec Główny
PKP-Jaroczyńskiego-Stróżyńskiego-Szymanowskiego-Stróżyńskiego-osiedle Jana
III Sobieskiego. Pojazdy linii numer 85 będą jeździły: Śródka
Dworzec-Jaroczyńskiego-Stróżyńskiego-Szymanowskiego-Stróżyńskiego-osiedle
Jana III Sobieskiego. Linia numer 88 będzie natomiast kursowała trasą
Morasko-Mateckiego-Stróżyńskiego-Szymanowskiego-Stróżyńskiego-osiedle Jana
III Sobieskiego. A autobusy linii numer 91 pojadą bez zmian z osiedla
Kopernika do ulicy Połabskiej, a później ich trasa przebiegnie
Umultowską-Opieńskiego-Stróżyńskiego do osiedla Jana III Sobieskiego.
Zmieni się także trasa kursowania autobusów nocnych linii numer 234. Pojazdy
nie będą zjeżdżały na pętlę, tylko pojadą wokół osiedla Stefana Batorego. .

Letni rozkład jazdy autobusów i tramwajów

Od dzisiaj autobusy i tramwaje Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego
będą kursowały według letniego rozkładu jazdy.
- Każdego roku w wakacje wprowadzamy letni rozkład jazdy - mówi Jan Firlik,
dyrektor pionu tramwajów MPK. - Zamknięte są bowiem w tym czasie szkoły i
uczelnie. A to właśnie uczniowie i studenci stanowią najliczniejszą grupę
osób korzystających z komunikacji miejskiej.
Zgodnie z letnim rozkładem jazdy, autobusy układu głównego, czyli linii
numer 51, 63, 64, 68, 69, 74, 82, 90, 91 i 93 w godzinach szczytu w dni
robocze będą kursowały z częstotliwością co 15 minut. Natomiast tramwaje
linii numer 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16 i 17 w dni
robocze będą jeździły co 12 minut.
- Zmiany są niewielkie, nie powinny więc spowodować zamieszania - twierdzi
Firlik. - Letnie rozkłady jazdy zostały już rozwieszone na poznańskich
przystankach. Są także dostępne w Internecie (na stronie www.mpk.poznan.pl).
Zmieni się jednak nie tylko częstotliwość jazdy autobusów i tramwajów.
Zawieszone zostaną także kursy tramwajów linii numer 3 i 18, a autobus linii
numer 69, jadąc w kierunku osiedla Kopernika, dodatkowo będzie się
zatrzymywał na przystanku przy ulicy Przybyszewskiego (za skrzyżowaniem z
ulicą Bukowską).
Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał do końca sierpnia.
Przypomnijmy, że MPK wprowadziło jeszcze jedną zmianę. Tramwaje linii numer
16, kursujące na trasie osiedle Sobieskiego-Aleje Marcinkowskiego kursują
przez cały tydzień, a nie jak do tej pory, tylko w dni robocze.

Katarzyna Fertsch  -  Głos Wielkopolski


Źródło: topranking.pl/1725/pr,mpk,trasy,zostaly,zmienione.php


Temat: [pr] Nie będzie tras tramwajowych na Euro 2012?
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,5654684,Nie_bedzie_tras_tramwa...

Nie będzie tras tramwajowych na Euro 2012?
Lech Bojarski
2008-09-02, ostatnia aktualizacja 2008-09-02 22:04
Mieliśmy się pochwalić nowymi torowiskami i tramwajami, ale wygląda na to,
że do Mistrzostw Europy nie powstaną ani przedłużenie PST do dworca PKP, ani
tory na Zawady czy Franowo. Bo wszystkie projekty są w proszku
Fot. Karolina Sikorska / AG
http://miasta.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=5654638&dx=36001

Jeszcze kilka miesięcy temu rada miasta uchwaliła Wieloletni Program
Inwestycyjny, który zakładał, że na Franowo tramwaje dojadą w 2010 r., na
Dworzec Główny PKP w 2011 r., a na Zawady w 2012. Wszystkie trasy miały być
gotowe na Euro 2012. Ale już tydzień temu radni zatwierdzili proponowane
przez prezydenta miasta zmiany w WPI. I teraz tory na Franowo mają powstać w
latach 2011-12, a budowa trasy na Zawady i przedłużenia PST na peron siódmy
dworca ma się rozpocząć dopiero w 2012 r. W tej sytuacji nie ma szans, żeby
którakolwiek z tras była gotowa na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.

Nie przygotowali, teraz się tłumaczą

- Urzędnicy tłumaczyli nam, że nie ma stuprocentowej pewności otrzymania
dofinansowania z Unii Europejskiej na te inwestycje, dlatego na razie nie
podjęto żadnych działań i wszystkie projekty przesunięto w WPI o rok - mówi
radny Wojciech Majchrzycki, przewodniczący komisji budżetu i finansów oraz
rozwoju gospodarczego w radzie miasta. - Ale na pewno moja komisja nie
zostawi tak tej sprawy - dodaje.

Skąd wątpliwości urzędników, skoro pieniądze na inwestycje mamy
zarezerwowane w Wielkopolskim Regionalnym Programie Operacyjnym? Radny
Michał Grześ, przewodniczący komisji gospodarki komunalnej i polityki
mieszkaniowej: - Ponoć istnieją obawy, że budowa nowych tras może być uznana
za pomoc publiczną dla MPK. Urzędnicy mówili nam na komisji, że są też różne
kłopoty z uzgodnieniami itp., oczywiście nie z ich winy. Ale moim zdaniem,
miasto jest po prostu nieprzygotowane i teraz szuka jakiegoś wytłumaczenia.

Wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński broni się, że miasto ma związane
ręce: - Powołaliśmy właśnie Zarząd Transportu Miejskiego, a MPK stało się
naszym wewnętrznym przewoźnikiem. Ciągle czekamy na nowe wytyczne Komisji
Europejskiej co do tego, jak realizować projekty komunikacyjne, żeby nie
narazić się na zarzut pomocy publicznej dla MPK. Przez to nie mamy też
podpisanych umów o unijne dofinansowanie. Nie możemy wydawać pieniędzy,
dopóki nie będziemy mieli pewności, że Komisja Europejska nie uzna tych
wydatków za pomoc publiczną. Bo wtedy stracimy dotację - zastrzega
Kruszyński.

Tramwaje pod chmurką

Jedno jest pewne: przygotowania do budowy nowych tras tramwajowych są w
proszku. Przykład? Ponad rok temu MPK wybrało tzw. inżyniera kontraktu, a
więc firmę, która ma czuwać nad budową trasy na Franowo. Ale wkrótce potem
inwestycję przejęło miasto i przez rok w tej sprawie nic się nie wydarzyło.
Nie ma nawet przetargu na projekt. W polu są też przygotowania do budowy
przedłużenia trasy PST i torów na Zawady.

Opóźnienia w budowie tras to nie tylko zawód dla pasażerów, ale i kłopot dla
MPK. Wraz z torami na Franowie miała powstać zajezdnia. Ostatnio zdecydowano
o podziale projektu - torowisko ma budować miasto, a zajezdnię MPK. Dla
przewoźnika jest to kluczowa inwestycja z co najmniej trzech powodów.

Po pierwsze, już dziś są kłopoty z pomieszczeniem tramwajów w obecnych
zajezdniach.

Po drugie, w 2010 r. MPK musi wyprowadzić się z zajezdni na Gajowej, którą
miasto sprzedało już prywatnemu inwestorowi.

Po trzecie wreszcie, przewoźnik w latach 2011-2012 kupi od 40 do 60 nowych
tramwajów. Gdzie je będzie przechowywał? Wojciech Tulibacki, szef MPK,
przyznaje, że może być z tym problem. A Jan Firlik, dyrektor przewozów
tramwajowych w MPK, mówi wprost: - Historia zna już takie przypadki, że
tramwaje stały nocami na rondzie Rataje, ul. Przybyszewskiego, czy pętli na
Górczynie. Wygląda na to, że znów nas to czeka.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań


Źródło: topranking.pl/1726/pr,nie,bedzie,tras,tramwajowych,na,euro,2012.php